Συνελήφθη ένα άτομο για ναρκωτικά στη Μεσσηνία

0
   Κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, πάνω από -14- γραμμάρια κοκαΐνης  Συνελήφθη, την Τρίτη (16.4.2024) το πρωί, στην Καλαμάτα Μεσσηνίας από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, 19χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για τα ναρκωτικά. Ειδικότερα, ύστερα από εμπεριστατωμένη αστυνομική έρευνα που διεξήγαγε το  Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, αξιοποιώντας κατάλληλα και συνδυαστικά στοιχεία, προέκυψε ότι ο ανωτέρω, τουλάχιστον τον τελευταίο μήνα, δραστηριοποιούταν στη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών (κοκαΐνης και κάνναβης) στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας Μεσσηνίας. Στο πλαίσιο οργανωμένης αστυνομικής επιχείρησης, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε οικία, καθώς και στην κατοχή του, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:  
  • ποσότητες κοκαΐνης, συνολικού βάρους -14,2- γραμμαρίων,
  • ποσότητες κάνναβης, συνολικού βάρους -161,7- γραμμαρίων,
  • -1- ζυγαριά ακριβείας,
  • αντικείμενα σχετικά με τη συσκευασία ναρκωτικών ουσιών,
  • κινητό τηλέφωνο και
  • το χρηματικό ποσό των -315- ευρώ, ως προερχόμενο από τη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καλαμάτας, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο διενεργούνται από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας Ασφαλείας.

Στον υπουργό Ναυτιλίας Τριχείλης και Δαβάκης για την ΑΕΝ της Νεάπολης

0
Συνάντηση είχαν το μεσημέρι της Δευτέρας ο βουλευτής Λακωνίας Θανάσης Δαβάκης και ο Δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης, με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη. Το θέμα της συνάντησης ήταν η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Νεάπολης και τα στάδια που απαιτούνται για την έναρξη λειτουργίας της. Μετά τη συνάντηση ο Θανάσης Δαβάκης δήλωσε: Συναντηθήκαμε χθες το μεσημέρι, ο δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης και εγώ με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και τον γενικό γραμματέα Βαγγέλη Κυριαζόπουλο. Αντικείμενο της συνάντησής μας, ήταν η πορεία υλοποίησης της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Νεάπολης και τα στάδια που απαιτούνται μέχρι την έναρξη λειτουργίας της, η οποία προσδιορίζεται για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026. Συγκεκριμένα συζητήσαμε για τη στελέχωσή της, τον διαγωνισμό για την προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού που θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τις κτηριακές υποδομές, καθώς και για τις προδιαγραφές της υλικοτεχνικής υποδομής που απαιτείται για τη λειτουργία της Σχολής. Συμφωνήθηκαν οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν τόσο από την πλευρά του υπουργείου όσο και από τον Δήμο, ενώ ο γενικός γραμματέας, μας ενημέρωσε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία για τη στελέχωση της Σχολής, με την επιλογή της Διοίκησης και του διδακτικού προσωπικού. Θα είμαστε σε επαφή και συνεργασία με την πολιτική ηγεσία και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Νεάπολης να ξεκινήσει να λειτουργεί.  

H ELVIAL στηρίζει την ανώτατη εκπαίδευση: Τα συστήματα αλουμινίου της πρωταγωνιστούν στο ανακαινισμένο κτίριο «West Hall» του ACT (American College of Thessaloniki)

0
Διαπνεόμενη από το αίσθημα της κοινωνικής αλληλεγγύης και της συλλογικής δράσης, η ELVIAL για ακόμα μια φορά στέκεται αρωγός και υποστηρικτής στον ευαίσθητο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ELVIAL προχώρησε σε δωρεά των καινοτόμων συστημάτων αλουμινίου της, απαραίτητα για την ανακαίνιση του πρώην εκπαιδευτηρίου «Ρήγας Φεραίος», σημαντικό πλέον κομμάτι του campus του ACT (American College of Thessaloniki), του τμήματος πτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών του Κολλεγίου Ανατόλια. Με τον τρόπο αυτό, συνέβαλε στη δημιουργία ενός σύγχρονου αποτελέσματος υψηλών και βιώσιμων προδιαγραφών, τοποθετώντας σύγχρονα κουφώματα αλουμινίου, που εξασφαλίζουν εξαιρετικά επίπεδα θερμομόνωσης, ηχομείωσης, ασφαλείας και λειτουργικότητας. Λειτουργώντας ήδη από το 1974 υπό την αρχιτεκτονική επιμέλεια του Αθανάσιου Μπαρζούκα, το πρώην εκπαιδευτήριο «Ρήγας Φεραίος» – νυν «West Hall» – απέκτησε νέα ταυτότητα και δυναμική, με τη ριζική ανακαίνιση που ξεκίνησε το 2021 προκειμένου να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κτίριο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να εξυπηρετήσει τον αυξανόμενο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το West Hall εντάχθηκε στον ευρύτερο στρατηγικό ανασχεδιασμό του campus του μη κερδοσκοπικού, εκπαιδευτικού οργανισμού, του Κολλεγίου Ανατόλια, το οποίο εμπλουτίζεται με καινούρια κτίρια και υποδομές για να υποστηρίξει νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για ένα φοιτητικό σώμα με διεθνή χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, το West Hall φόρεσε: Το ανοιγόμενο σύστημα ESSENCE W67BS HI2 συνδυάζει το minimal design με τις κορυφαίες τεχνολογίες και προσφέρει ασυναγώνιστη ποιότητα, εγγυημένη ενεργειακή απόδοση, ασφάλεια και αισθητική αρμονία στο έργο. Το συρόμενο σύστημα αλουμινίου ELVIAL SL46 SI2 συνδυάζει την αντοχή, τις τεχνολογίες και το design με λειτουργικά στοιχεία υψηλής ποιότητας. Στη συλλογή SL46 απαντώνται οι απόλυτες λύσεις στις επιταγές της αισθητικής και της εξοικονόμησης ενέργειας. Το σύστημα φυσούνας ESSENCE FD77  δημιουργήθηκε για να γεμίζει τον χώρο με φως. Με τη γραμμική, αισθητικά ξεχωριστή εμφάνισή της, αψηφά τα μεγέθη των ανοιγμάτων και τις αλλαγές του καιρού. Με εξαιρετικές επιδόσεις θερμομόνωσης, στεγάνωσης και με υψηλή ποιότητα κατασκευής η λειτουργία του θα είναι εξασφαλισμένη για πολλά χρόνια.   Για να στεφθεί με επιτυχία η ριζική ανακαίνιση του κτιρίου West Hall του ACT (American College of Thessaloniki), ήταν απαραίτητη η αγαστή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών. Οι συντελεστές του έργου είναι: Αρχιτεκτονικό Γραφείο K- Architects Τεχνική Εταιρία E.T.E.Θ. Μονοπρόσωπη A.E. (ETAIPΕIA TEXNIKΩN EPΓΩN ΘEΣΣAΛONIKHΣ) Κατασκευαστής κουφωμάτων ΜΑΝΤΖΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΕ Συστήματα αλουμινίου ELVIAL ESSENCE W67BS HI2 – ELVIAL SL46 SI2 – ESSENCE FD77          

Παράκαμψη Σκάλας- Βλαχιώτη: Να λάμψει η αλήθεια άμεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο

0
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από την κυβέρνηση, για την απαξίωση του έργου της παράκαμψης Σκάλας-Βλαχιώτη. Ενός έργου ιδιαίτερα σημαντικού για την ανάπτυξη της Νοτιοανατολικής Λακωνίας και της Ελαφονήσου, περιοχών με μεγάλη δυναμικότητα τόσο στην αγροτική παραγωγή, όσο και στον τουρισμό. Επειδή λοιπόν επανέρχεται το θέμα και γίνεται πολύ λόγος για το έργο αυτό, για το οποίο έχουν δοθεί στοιχεία πολλές φορές, για μια ακόμα φορά ας θυμηθούμε λίγο τα γεγονότα, τα οποία σκόπιμα όλοι αποκρύπτουν: Με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη, (επισυνάπτεται με αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18-6-2018 και ΑΔΑ ΨΨΨ465ΧΘΞ–ΦΛΟ ),  ανατίθεται στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» η εκπόνηση προκαταρκτικών μελετών γα την παράκαμψη  των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη Λακωνίας.  Το έργο είναι στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Λεύκτρο – Σπάρτη». Ο τότε Υπουργός αποφάσισε δηλαδή την εκπόνηση αυτών των προκαταρκτικών μελετών  από την Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο σαν δωρεά και χωρίς αντάλλαγμα, ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν χωρίς αντάλλαγμα για την δημοπράτηση ως δημοσίων έργων της παράκαμψης των οικισμών Βλαχιώτη και Σκάλας Λακωνίας και της κατασκευής νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα, στην ίδια περιοχή, του Δήμου Ευρώτα. Η εν λόγω εταιρεία με επιστολή της αρνήθηκε την εκπόνηση της μελέτης δωρεάν, διεκδικώντας το ποσό των 3.548.246,23 ευρώ. Το εφετείο Αθηνών όμως, με την υπ’αρ. 1835/2018 απόφασή του, δικαίωσε  το Ελληνικό Δημόσιο. Επομένως, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τιμήματος στην εταιρεία για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης, και φυσικά ο ισχυρισμός της εν λόγω εταιρείας δεν ευσταθεί και είναι αβάσιμος. Ο κ. Καραμανλής ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν επέβαλε στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» να συμμορφωθεί με την απόφαση του εφετείου, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθούν οι μελέτες. Προκαλεί έτσι καθυστέρηση σε ένα έργο κομβικής σημασίας για την οικονομία και την ανάπτυξη της Λακωνίας! Στην συνέχεια ο κ. Νίκας κάνει ανάθεση της μελέτης με κόστος για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, 372.000 ευρώ. Οι πράξεις των ανωτέρω ζημιώνουν τόσο τον Ελληνικό λαό επιβαρύνοντάς τον με ένα αχρείαστο έξοδο, αφού η μελέτη θα μπορούσε να γίνει χωρίς κόστος, όσο και τον Λακωνικό λαό με μια αχρείαστη καθυστέρηση πολλών ετών. Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της ΝΔ για την Λακωνία και αυτή είναι η εκτίμηση στους Λάκωνες πολίτες, που την εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους. Εκείνο για το οποίο πρέπει να απαντήσει ο κ. Περιφερειάρχης είναι, ποιες οι ενέργειες, που σκέφτεται για αυτό το έργο και κατά πόσο είναι διατεθειμένος να πιέσει και να έρθει ακόμα και σε σύγκρουση με την κυβέρνηση, προκειμένου αφενός μεν να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη μελέτη αλλά αφετέρου και να μην ζημιωθεί ο ελληνικός λαός. Κατόπιν όλων αυτών ζητούμε από την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου να φέρει το συγκεκριμένο θέμα στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για να τοποθετηθούν όλες οι παρατάξεις επ΄ αυτού.   Παναγιώτα Παπαγιαννοπούλου Υπεύθυνη ΠΕ Λακωνίας της Περιφερειακής Παράταξης «Πρώτα η Πελοπόννησος» Μανώλης Μάκαρης Επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Πρώτα η Πελοπόννησος»

Απολογισμός Δράσης για το Φεστιβάλ Ανακύκλωσης στη Σπάρτη

0
Oλοκληρώθηκε το Φεστιβάλ Ανακύκλωσης Σπάρτης, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου 2024 στην Κεντρική Πλατεία Σπάρτης. Η διοργάνωση αυτή, του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου σε συνεργασία με τον Δήμο Σπάρτης, αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα προς την ευαισθητοποίηση και την ενίσχυση της συνείδησης για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικά στα θέματα ανακύκλωσης. Παρά την υψηλή θερμοκρασία και τον έντονο ήλιο, η συμμετοχή των πολιτών ήταν ενθαρρυντική και εποικοδομητική. Συνολικά, περίπου 55 παιδιά κάτω των 10 ετών συμμετείχαν στα Μετά από μια επιτυχημένη ημέρα που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή διαδραστικά παιχνίδια, ενώ 40 και πλέον έφηβοι και ενήλικες ανταποκρίθηκαν στις δράσεις καθαρισμού. Η πολυβραβευμένη εθελοντική ομάδα “Save Your Hood” καθοδήγησε δράση καθαρισμού του Πάρκου Αγίου Νικολάου και κατάφερε να συγκεντρώσει 1800 λίτρα σύμμεικτων απορριμμάτων και 600 λίτρα ανακυκλώσιμων υλικών με τη συμβολή των πολιτών, αποδεικνύοντας τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας για το κοινό καλό. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, διαδραματίστηκαν ενδιαφέρουσες ομιλίες από τις παρακάτω εξέχουσες προσωπικότητες της πόλης και εκπροσώπους του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου αλλά και επιστημόνων που εκδηλώνουν σημαντικό έργο στην ενημέρωση του κοινού σε θέματα ενέργειας και περιβαλλοντικής προστασίας: 1. Στ. Αργειτάκος – Πρώην Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου 2. Μιχ. Βακαλόπουλος – Δήμαρχος Σπάρτης 3. Δ. Γιαννόπουλος – Αντιδήμαρχος Καθαριότητας 4. Δημ. Κακούρος – Αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης 5. Ν. Αγγελόπουλος – Διευθυντής του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου 6. Στ. Νικολέτος – Προϊστάμενος του Τμήματος Καθαριότητας 7. Μάγια Μοσχανδρέου – Εκπρόσωπος της εταιρείας Community Energy River Παρών στο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης Σπάρτης ήταν και ο νέος Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, κύριος Γ. Σμυρνιώτης. Οι ομάδες “Thea-tree” και “Intravenous – Musical Arts on stage” ενέπνευσαν και ψυχαγώγησαν τα παιδιά με τα διαδραστικά παιχνίδια τους και τον χορό, μεταφέροντας θετικά μηνύματα για την ανακύκλωση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Οι ζωντανές μεταδόσεις του φεστιβάλ από τα μέσα ενημέρωσης όπως το LaconiaTV, η Δημοτική Αγορά Σπάρτης και το Best TV channel, καθώς και η online παρακολούθηση από σχεδόν δέκα χιλιάδες ανθρώπους, αποτυπώνουν το ενδιαφέρον και την επιθυμία του κοινού για πρωτοβουλίες που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και αναδεικνύουν την ανάγκη για ενημέρωση των πολιτών στα θέματα της ανακύκλωσης. Το φεστιβάλ έκλεισε με συναυλία του Σπαρτιάτικου συγκροτήματος, Blue Sins, οι οποίοι ξεσήκωσαν και ενθουσίασαν το κοινό με την ερμηνευτική τους αρτιότητα. Το Φεστιβάλ Ανακύκλωσης Σπάρτη υλοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της ΤΕΧΑΝ Α.Ε.Β.Ε. Φορείς Υλοποίησης: ΤΙΑΣΑ Κοιν.Σ.Επ. & ARTience by_PhonoQuest ΑΜΚΕ Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με: Ειρήνη Τσιρακίδου info@artience.gr 6945774666    

Ανοιχτή επιστολή – απάντηση του Προέδρου του ΤΕΕ προς τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ

0
  Στασινός: Να τηρείται ο νόμος και να μην αφαιρούνται δικαιώματα από παράνομες πράξεις δημάρχων –       Να μην επιστρέψουμε ποτέ στην εποχή του ρουσφετιού και των γνωριμιών για να κάνεις τη δουλειά σου –       Δυσφημείτε έναν ολόκληρο κλάδο και πάνω από 145 χιλιάδες συμπολίτες μας μηχανικούς –       δεν έχει χτιστεί στη χώρα μας, μετά τον ΓΟΚ του 1985, κανένας ουρανοξύστης μέχρι σήμερα –       τα κίνητρα του ΝΟΚ συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης –       αν υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις στο ύψος και μόνο, όπου έγιναν υπερβολές που δεν ήταν στις προθέσεις του νομοθέτη, το ΥΠΕΝ μπορεί να παρέμβει νομοθετικά –       το μέλλον και η ζωή η δική μας και των παιδιών μας εξαρτάται και από το πόσο «πράσινα» θα είναι τα κτίρια μας,   Σε συνέχεια του ζητήματος που έχει δημιουργηθεί για τα θέματα εφαρμογής του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, της παράνομης άρνησης ορισμένων δήμων να εκδίδουν οι ΥΔΟΜ άδειες δόμησης μέχρι την απόφαση του ΣτΕ επί του θέματος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός απαντά με ανοιχτή επιστολή στην αντίστοιχη ανοιχτή επιστολή του Προέδρου της ΚΕΔΕ που διακινήθηκε διά του τύπου. Συγκεκριμένα ο Γιώργος Στασινός αναφέρει τα εξής:   Σε όσα αναφέρει ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ προσωπικά προς εμένα ως Πρόεδρο του ΤΕΕ σχετικά με την αντίδρασή μας στις παράνομες πρακτικές της απαγόρευσης έκδοσης οικοδομικών αδειών από κάποιους δημάρχους και σχετικά με τα περιβαλλοντικά κίνητρα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, του απαντώ αναλυτικά ως εξής:   Αγαπητέ και αξιότιμε Πρόεδρε της ΚΕΔΕ,   Επί της αρχής, καθώς διάφοροι δημοσιολογούντες χωρίς αιδώ αμφισβητούν ακόμη και αν δικαιούται το ΤΕΕ να εκφέρει απόψεις επί τεχνικών ζητημάτων, όπως ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός ή η κλιματική προστασία, τους συμβουλεύουμε όλους να μελετήσουν τη νομοθεσία. Είναι πλέον πολύ εύκολο, μέσα από την εργασία μηχανικών στα πεδία των τηλεπικοινωνιών, της πληροφορικής και του διαδικτύου, να βρουν αναρίθμητες διατάξεις που τεκμηριώνουν το έργο και την αποστολή του ΤΕΕ. Και αντί άλλου σχολίου, παραθέτουμε αποσπάσματα από όσα δημοσίως ανέφερε η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας και πρώην Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την 1/11/2023, σε εκδήλωση για τα 100 χρόνια ΤΕΕ, στην ομιλία της, αναφερόμενη στις ψηφιακές υπηρεσίες του ΤΕΕ, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι: ·       «Το Τεχνικό  Επιμελητήριο Ελλάδας διαχειρίζεται πληροφοριακά συστήματα κρίσιμα για τη διοικητική δράση, σε τομείς που άπτονται του πυρήνα της κρατικής εξουσίας, ως έκφρασης κυριαρχίας», ·       «όπως ηλεκτρονικές εφαρμογές για τις δηλώσεις αυθαιρέτων κτισμάτων, την ταυτότητα κτιρίου, την έκδοση οικοδομικών αδειών, τους ελεγκτές δόμησης και τους ενεργειακούς επιθεωρητές» ·       «Το ΤΕΕ αποτελεί θεσμικό πυλώνα του Κράτους, τη δράση του οποίου νομιμοποιεί τεχνοκρατικά, και αξιόπιστο φορέα που πρωτοπορεί στη διαρκή προσπάθεια για την παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας μας». ·       Το ΤΕΕ προσφέρει «την πολύτιμη τεχνογνωσία του στην υπηρεσία του γενικού καλού»   Εισαγωγικά θέλω να διατυπώσω μία ερώτηση: αν όλα τόσο καλά και νόμιμα και με ευαισθησία στο περιβάλλον και με σεβασμό στους δημότες, τα έπραξαν οι λίγοι, παρανομούντες για εμάς και την αρμόδια αρχή, δήμαρχοι των Νοτίων και Βορείων Προαστίων, γιατί ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ δεν έχει κάνει τα ίδια στο δήμο του; Είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας για εκείνον οι δημότες του ή είναι προσωπικά λιγότερο ευαίσθητος από τους άλλους δημάρχους; Ή μήπως απλά γνωρίζει ότι είναι παράνομες αυτές οι πρακτικές των απαγορεύσεων έκδοσης οικοδομικών αδειών δια «διαταγής δημάρχου» και έτσι όχι μόνο δεν το κάνει ο ίδιος αλλά δεν βρίσκει ούτε μία πρόταση στην ανακοίνωσή του για να τις υπερασπιστεί;   Όσον αφορά τη δική του εισαγωγή στο κείμενο που διένειμε, τα ευφυολογήματα περί «όχι και τόσο νέου Οικοδομικού Κανονισμού» απαντώνται πολύ εύκολα. Αρκεί δήμαρχοι και ΚΕΔΕ να ρωτήσουν τους συμπολίτες τους με παιδιά (αλλά και κάθε λογικό άνθρωπο) αν 12 ετών κάποιος θεωρείται νέος…. Και αν δεν γνωρίζουν από νόμους και ελληνική γλώσσα, τους ενημερώνουμε ότι «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» ονομάζεται, στον τίτλο του, ο νόμος 4067/2021. Ή θα πρέπει και εκείνοι να καταλάβουν ότι αυτή την ονομασία πρέπει να χρησιμοποιούν ή θα πρέπει να πιστέψουμε ότι μετά τον Υπουργό Περιβάλλοντος θέλουν να αντικαταστήσουν και τη Βουλή και τη νομοθετική διαδικασία.   Από εκεί και πέρα:   1.    Αναφέρει: «δεν θα διαπραγματευτούμε με καμία συνδικαλιστική ηγεσία ή επαγγελματική συντεχνία το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της Αυτοδιοίκησης να έχει ρόλο και λόγο για το πώς θα αναπτύσσονται οι πόλεις μας, για το πώς θα τις θωρακίσουμε από τις απειλές της κλιματικής κρίσης, με ποιον τρόπο θα κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Στις αστικές δημοκρατίες οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον κυρίαρχο λαό και το Σύνταγμα είναι ο υπέρτατος νόμος του Κράτους. Καμία επιστημοσύνη, καμία τεχνοκρατική προσέγγιση, κανένα συντεχνιακό συμφέρον, δεν μπορεί να είναι πάνω από το Σύνταγμα και την λαϊκή βούληση. Και σε κάθε περίπτωση δεν θα ζητήσουμε από τον αγαπητό κατά τα άλλα Πρόεδρο του ΤΕΕ την άδεια για το πώς Δήμαρχοι, δικαστές ή πολίτες θα διεκδικήσουμε την προστασία του δικαιώματος μας για μια καλύτερη ζωή.» Απαντώ: ουδείς σας κάλεσε σε διαπραγμάτευση ούτε ζήτησε κάτι τέτοιο, εφαρμογή του νόμου ζητήσαμε. Ουδείς σας ζήτησε να μην έχετε ρόλο και λόγο σε ο,τιδήποτε θέλετε, αρκεί να τηρείτε το νόμο για να μην αφαιρείτε δικαιώματα από άλλους. Αυτό ακριβώς υποστηρίζουμε και εμείς, ότι στις αστικές δημοκρατίες, οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον κυρίαρχο λαό και το Σύνταγμα είναι ο υπέρτατος νόμος του Κράτους – ολόκληρο το Σύνταγμα και ειδικώς τα σημεία που αναφέρει επακριβώς τους ρόλους του καθενός. Ουδείς σας είπε να ζητήσετε οποιαδήποτε άδεια από κανέναν, αλλά δεν θα μας απαγορεύσετε εσείς ούτε να σας κρίνουμε ούτε να τοποθετούμαστε για τεχνικά και επιστημονικά ζητήματα.   2.    Αναφέρει: «θεωρούμε άστοχο ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, να μιλά για εποχές «που έκανες τη δουλειά σου με την Πολεοδομία με έναν τενεκέ λάδι». Αναρωτήθηκε ποτέ ποιος ήταν αυτός που έδινε τον τενεκέ με το λάδι και ποιος τον έπαιρνε; Αφού παραδέχεται ότι οι Δήμοι δεν είναι αρμόδιοι για τις Πολεοδομίες, μήπως υπεύθυνοι για τη διαφθορά που καταγγέλλει στις συγκεκριμένες υπηρεσίες ήταν τελικά συνάδελφοί του; Κι αν πράγματι ισχύει αυτό, μήπως οφείλει να ζητήσει από την ελληνική κοινωνία συγγνώμη για λογαριασμό τους, αντί να κουνά επιδεικτικά το δάκτυλο στους δημάρχους; » Απαντώ, πιο άστοχη τοποθέτηση από αυτή της ΚΕΔΕ δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Ποτέ δεν είπαμε ότι δεν είναι οι δήμοι αρμόδιοι για τις Πολεοδομίες, αλλά ακριβώς το αντίθετο και μάλιστα φέρουν ευθύνη, βαριά, για τη στελέχωση και σωστή λειτουργία τους. Για την έκδοση διοικητικών πράξεων που απαγορεύουν την έκδοση αδειών δόμησης δεν έχουν καμία αρμοδιότητα – και για αυτό τους καταγγέλλουμε. Όσον αφορά τη διαφθορά, είναι πραγματικά αστείο: κατηγορούν τον εκβιαζόμενο; Είναι σαν να κατηγορούν το φονευθέντα ότι προκάλεσε το δολοφόνο, σαν να κατηγορούν το θύμα για το βιασμό. Ας κοιτάξουν στις αποφάσεις των δικαστηρίων και στις φυλακές από που προέρχονται, ποια επαγγελματική ιδιότητα είχαν, όσοι έχουν καταδικασθεί για διαφθορά σε υποθέσεις ακινήτων και δόμησης. Και κυρίως: προσπαθεί να απαντήσει στις εντυπώσεις αλλά ξεχνά η ΚΕΔΕ την ουσία όσων είπαμε: αν τυχόν επιτρεπόταν στους Δημάρχους να «εντέλλουν» τις Υπηρεσίες Δόμησης να εκδίδουν ή μη άδειες δόμησης κατά πως αρέσει στον Δήμαρχο ή στους κατοίκους ή σε οποιονδήποτε, πού θα σταματούσε αυτός ο κατήφορος; Μπορεί να μην τους αρέσει, αλλά το κράτος στη διοικητική του λειτουργία πρέπει να είναι ουδέτερο και να εφαρμόζει το νόμο και μόνο. Και αυτό ακριβώς αφορά η κινητοποίησή μας: στο να μην επιστρέψουμε ποτέ στην εποχή του ρουσφετιού και των γνωριμιών για να κάνουν οι πολίτες τη δουλειά τους στις πολεοδομίες, όπου δηλαδή θα μας οδηγούσε η πρακτική να αποφασίζει ο δήμαρχος ποιες οικοδομικές άδειες του αρέσει να εκδίδονται ή όχι.   3.    Αναφέρει, «κατηγορεί επίσης τους Δημάρχους ότι δήθεν δεν νοιάζονται για το περιβάλλον αλλά αντίθετα, εκπροσωπούν ατομικά ή συλλογικά συμφέροντα. Τον προκαλούμε να τα κατονομάσει, με ονοματεπώνυμα κι αποδείξεις. Κι αν πράγματι κάποιος δήμαρχος εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα, σαν αυτά που υπονοεί, εμείς πρώτοι θα τον καταγγείλουμε.» Απαντώ, κατονομάσαμε δημάρχους που παρανομούν και, επακριβώς, τα συμφέροντα που εξυπηρετούν, στην ανακοίνωσή μας. Με τις ιδιότητές τους, διότι δεν μας απασχολούν τα πρόσωπα, αλλά η θεσμική λειτουργία του κράτους. Αυτά τα «με ονοματεπώνυμα και αποδείξεις» τα επιστρέφουμε: αν ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ δεν κατονομάσει με αποδείξεις ποιοι μηχανικοί ονομαστικά είναι προσωπικά υπεύθυνοι για διαφθορά, όσα λέει είναι κοινή συκοφαντία. Το οποίο, βέβαια, θα μας ήταν αδιάφορο αν ήταν μια προσωπική άποψη που δεν ανακοινωνόταν με στόμφο δια του τύπου και με βάσει το οποίο συκοφαντεί και δυσφημεί έναν ολόκληρο κλάδο και πάνω από 145 χιλιάδες συμπολίτες μας μηχανικούς.   4.    Αναφέρει «θεωρούμε άστοχο να αμφισβητείται, στο όνομα της όποιας επιστημοσύνης κι αυθεντίας, ακόμη και το συνταγματικό δικαίωμα της  Δικαιοσύνης και του ΣτΕ να έχουν λόγο σε ζητήματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος. Αναρωτιόμαστε, πιστεύει κανένας σε αυτή τη χώρα, πως ο πλανήτης θα σωθεί από την κλιματική κρίση, χτίζοντας «πράσινους ουρανοξύστες» στη θέση οικοπέδων που σήμερα βρίσκονται μονοκατοικίες και διπλοκατοικίες; Γιατί αυτό ακριβώς προωθείται με το ΝΟΚ κι αυτή η νέα κατάσταση αλλοιώνει την αισθητική και την εικόνα των πόλεων μας.» Απαντώ, ουδείς αμφισβήτησε στο ΣτΕ και στη Δικαιοσύνη να έχουν λόγο και μάλιστα κυρίαρχο σε ζητήματα διοικητικού και συνταγματικού δικαίου ή φύσης, που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος. Εμείς ζητήσαμε, ειδικά για τα κίνητρα του ΝΟΚ, εφαρμογή του άρθρου 24 του Συντάγματος κατά γράμμα: «τεχνικές επιλογές και σταθμίσεις γίνονται κατά τους κανόνες της επιστήμης». Και εξηγήσαμε γιατί τα ζητήματα δόμησης είναι επιστημονικά και τεχνικά θέματα τα οποία, με βάση την ίδια τη νομολογία του ΣτΕ, δεν εξετάζονται από το Ανώτατο Δικαστήριο. Κυρίως όμως: ψεύδεται ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ όταν λέει ότι ο ΝΟΚ προωθεί «πράσινους ουρανοξύστες» και μάλιστα ειδικά σε οικόπεδα με μονοκατοικίες και διπλοκατοικίες. Και αυτό διότι Α) ο ΝΟΚ δεν ασχολείται με το πόσες κατοικίες υπάρχουν σε μία οικοδομή. Άλλωστε μια μονοκατοικία μπορεί να είναι και ισόγεια και πενταόροφη ή ακόμη και παραπάνω, όπως και μια διπλοκατοικία το ίδιο. Και μια ισόγεια οικοδομή να έχει και μία και δύο και τρεις κατοικίες ή περισσότερες. Β) δεν έχει χτιστεί στη χώρα μας, μετά τον ΓΟΚ του 1985, κανένας ουρανοξύστης μέχρι σήμερα. Ολόκληρη η Αττική δεν έχει περισσότερα από 5-10 υψηλά κτίρια, που ανεγέρθηκαν σε προηγούμενες εποχές με ειδικές προβλέψεις. Τώρα ανεγείρεται πολύ υψηλό κτίριο που μπορεί να χαρακτηριστεί «ουρανοξύστης» (sic, καθώς ο όρος δεν υπάρχει στη νομοθεσία…) μόνο στον μητροπολιτικό πόλο Ελληνικού. Ας μας δείξει με φωτογραφικά ντοκουμέντα, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, τον προκαλούμε, τους ουρανοξύστες που επικαλείται ότι έχουν χτιστεί ή χτίζονται για να κρίνουν και οι πολίτες αν υπάρχουν ή χτίζονται άλλοι ουρανοξύστες στην Ελλάδα και πόσοι είναι αυτοί, διότι σε λίγο θα πιστέψουμε ότι «ζούμε στο Ντουμπάι ή στο Μανχάταν και δεν το ξέραμε». Από εκεί και πέρα, αν υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις στο ύψος και μόνο, όπου έγιναν υπερβολές που δεν ήταν στις προθέσεις του νομοθέτη, το ΥΠΕΝ μπορεί να παρέμβει νομοθετικά. Αλλά όχι να φτάνει κάποιος στο σημείο να υποστηρίζει ότι ο ΝΟΚ και τα πράσινα κίνητρά του καταστρέφουν τις πόλεις, όταν κάνουν ακριβώς το αντίθετο… Γ3) Αν ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ δεν γνωρίζει μέχρι σήμερα, μετά από τρεις και πλέον δεκαετίες επιστημονικής και πολιτικής συζήτησης και διεθνούς κινητοποίησης, ότι κανένα μεμονωμένο μέτρο πολιτικής ή τεχνική λύση δεν μπορεί να σώσει μόνο του τον πλανήτη από την κλιματική κρίση, λυπούμαστε πολύ. Μάλλον κάτι κάνουν πολύ λάθος στην ΚΕΔΕ, αλλά δεν μπορούμε να συζητούμε τα αυτονόητα. Δ) Ναι, τα κίνητρα του ΝΟΚ συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ας ξαναδιαβάσετε όσα τεκμηριωμένα αναλύσαμε. 5) Η νέα κατάσταση που αναφέρει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ότι δημιουργείται με το ΝΟΚ αναφέρεται ως αλλοίωση, αλλά δεν είναι. Η αλλοίωση που επικαλείται άλλωστε είναι υποκειμενική κρίση και όχι αντικειμενικό ή νομικό ή επιστημονικό δεδομένο. Αλλαγή ναι, υφίσταται, καθόσον παλαιά κτίσματα αντικαθίστανται από νέα, υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης με φιλικό στο περιβάλλον σχεδιασμό. Για το αν προβλέπονται ήδη μεγαλύτερες καλύψεις ή ύψη στις περιοχές που τους απασχολούν, ανεξαρτήτως αν εφαρμόζονται ή μη κίνητρα του ΝΟΚ, ευθύνονται οι δήμοι που εκπόνησαν τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια της περιοχής τους και τις τροποποιήσεις τους. Για το αν είναι θετική ή αρνητική αυτή η αλλαγή, μπορεί να τοποθετηθεί ο καθένας, καθώς η άποψη και η αισθητική είναι πολύ προσωπικές υποθέσεις. Τα οφέλη για την πόλη και την κοινωνία είναι εμφανή και τα προβάλλαμε επαρκώς.   5.    Αναφέρει «θεωρούμε αυτονόητο, πως αν θέλουμε ως χώρα και κοινωνία να προστατευτούμε από την κλιματική κρίση, ότι θα πρέπει να λάβουμε όλα τα αναγκαία μέτρα και πολιτικές για να πετύχουμε το στόχο αυτό. Δεν είναι όμως δυνατόν το μέλλον των παιδιών μας να εξαρτάται από το αν θα δοθούν σε κάποιους κίνητρα για να χτίσουν «πράσινα σπίτια». Από πότε η ζωή των παιδιών μας εξαρτάται από την ευχέρεια των μηχανικών και κατασκευαστών να χτίζουν ουρανοξύστες, με αντάλλαγμα να τους χτίζουν «πράσινους»; Αυτό είναι «πράσινη συνείδηση» ή «πράσινη εκμετάλλευση»; Με αυτού του είδους την επιστημοσύνη θα σώσουμε τη χώρα και τον πλανήτη; » Απαντώ, ευτυχώς που συμφωνούμε (στα λόγια) και στην έναρξη του συλλογισμού σας για όλα τα αναγκαία μέτρα και πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Από εκεί και πέρα: 1) ναι, το μέλλον και η ζωή η δική μας και των παιδιών μας εξαρτάται και από το πόσο «πράσινα» θα είναι τα κτίρια μας, καιρός να το συνειδητοποιήσετε. Κτίρια χωρίς ορυκτά καύσιμα, με περισσότερο πράσινο, με καλύτερη ποιότητα ζωής. Ήδη το γνωρίζουν, το λένε και το διεκδικούν τα παιδιά μας, ακόμη και αν δεν σας ψηφίζουν ακόμη, μέσα από διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, συλλογικότητες, διαδικτυακά και με άλλους τρόπους, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Αν δεν το ξέρετε, αν δεν το έχετε δει, μπορείτε να τα ρωτήσετε. 2) Και κάτι ακόμη: το ότι τα νέα κτίρια δήθεν αφορούν μηχανικούς και κατασκευαστές αλλά τα παλιά κτίρια δημότες, είναι ακριβώς η βάση της λάθος ανάλυσης που κάνουν και αποδεικτικό του τρόπου σκέψης τους, που υπερασπίζονται τα εγκατεστημένα συμφέροντα. Κύριοι της αυτοδιοίκησης, και τα νέα κτίρια κατοίκους θα εξυπηρετήσουν, απλά δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί στους δήμους σας. Μηχανικοί και κατασκευαστές έχουν φτιάξει και τα παλιά και τα νέα κτίρια. Τί είδους λογική είναι τα μεν να αφορούν τους χρήστες/καταναλωτές, τα δε τους παραγωγούς; Μήλα με πορτοκάλια συγκρίνετε, επειδή είναι φρούτα; Τί είδους σύγχυση επικρατεί στους συλλογισμούς σας; 3) Ναι, αν δεν προσπαθήσουμε με τέτοιους είδους επιστημοσύνη, δηλαδή με βάση τις διεθνώς βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές και τα διεθνώς αποδεκτά επιστημονικά συμπεράσματα, δεν θα καταφέρουμε να σώσουμε την πατρίδα και τον πλανήτη. Ήρθε η ώρα να το καταλάβετε και εσείς.   6.    Αναφέρει: «Σε κάθε περίπτωση, οι Δήμοι και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος δεν επιθυμεί την αντιπαράθεση με κανέναν επιστημονικό φορέα. Αυτό που επιθυμούμε είναι η συνεργασία και συνεννόηση, με στόχο να κάνουμε τη χώρα μας πιο δυνατή και τη ζωή των συμπολιτών μας καλύτερη. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπερασπιστούμε το άρθρο 24 του Συντάγματος, το οποίο λέει αυτολεξεί πως «η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός». Απαντώ: ούτε εμείς επιθυμούμε την αντιπαράθεση με κανέναν συλλογικό ή θεσμικό φορέα. Αυτό που επιθυμούμε είναι η συνεργασία και η εφαρμογή του νόμου. Όσο κινούμαστε στο πλαίσιο των νόμων και του Συντάγματος, θα είμαστε δίπλα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για ο,τιδήποτε ζητήσει. Όπως το πράττουμε και σήμερα και χθες και θα το κάνουμε και αύριο. Στο πλαίσιο αυτό όμως θα υπερασπιστούμε και εμείς το άρθρο 24 του Συντάγματος το οποίο όχι μόνο λέει αυτολεξεί πως «η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός», θεωρώντας ισότιμα τα δύο περιβάλλοντα αλλά επιπλέον προσθέτει ότι «τεχνικές επιλογές και σταθμίσεις γίνονται κατά τους κανόνες της επιστήμης». Δεν αναφέρει πουθενά το Σύνταγμα ότι η προστασία του περιβάλλοντος γίνεται κατά πως βολεύει τον Δήμαρχο οποιασδήποτε περιοχής, αντιθέτως επιβάλλει να ακολουθούνται από όλους οι νόμοι και οι κανόνες της επιστήμης.   7.    Αναφέρει: «Η Αυτοδιοίκηση αποτελεί θεσμό του Κράτους και οι αιρετοί εκπρόσωποί της πολίτες με δικαιώματα και υποχρεώσεις. Οι Δήμαρχοι της Πατρίδας μας δεν διακρίνονται από αλαζονεία κι αυταρχισμό και δεν διέπονται από την νοοτροπία της «ενός ανδρός αρχής» ούτε του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», όπως άστοχα και προσβλητικά αναφέρει ο αγαπητός Πρόεδρος του ΤΕΕ στην ανακοίνωση που εξέδωσε.» Απαντώ: Το ΤΕΕ αποτελεί επίσης θεσμό της Ελληνικής Πολιτείας, με παρουσία και έργο 100 ετών, και οι μηχανικοί είναι επίσης πολίτες με δικαιώματα και υποχρεώσεις. Εμείς απλά ζητήσαμε από την αυτοδιοίκηση να εστιάσει στις υποχρεώσεις της με βάση το νόμο. Από εκεί και πέρα, δεν μιλήσαμε συλλήβδην για όλους τους Δημάρχους της χώρας όταν αναφερθήκαμε (και επιμένουμε) σε «ενός ανδρός αρχή», σε «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και σε πισωγύρισμα σε άλλες εποχές, αλλά μόνο σε όσους δημάρχους παρανόμησαν. Χαρακτηρισμοί που δεν αφορούν τα πρόσωπα, διότι δεν υπάρχει προσωπική αντιδικία, αλλά τις ιδιότητές τους και αποδεικνύεται στην πράξη πόσο εύστοχοι και δίκαιοι ήταν.   8.    Αναφέρει: «Είμαστε απλά υπηρέτες των συμφερόντων πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών. Εκλεγόμαστε με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία από τους πολίτες, όπως οι Βουλευτές. Η ύπαρξη και λειτουργία των Δήμων προβλέπεται στο άρθρο 102 του Ελληνικού Συντάγματος και στους νόμους, που ο κοινός νομοθέτης ψήφισε σε εκτέλεση των συνταγματικών επιταγών. Δεχθήκαμε απρόκλητη και πρωτοφανή επίθεση και υποχρεωθήκαμε να απαντήσουμε. » Απαντώ: Το ίδιο υποστηρίζουμε και εμείς, ότι οι παρανομούντες δήμαρχοι λειτούργησαν ως υπηρέτες των συμφερόντων μόνο κάποιων από τους ήδη δημότες τους, αντί του κοινού καλού και του δημοσίου συμφέροντος. Ουδείς αμφισβήτησε ούτε τον τρόπο εκλογής, ούτε την ύπαρξη των δήμων. Την αρμοδιότητα απαγόρευσης έκδοσης οικοδομικών αδειών απλά δεν έχουν και αυτό καταγγείλαμε δημόσια. Ζήσαμε πρωτοφανή θεσμική εκτροπή με τις «διαταγές» δημάρχων και υποχρεωθήκαμε να τους εκθέσουμε δημοσίως. Με την επιστροφή στη νομιμότητα, δεν χρειάζεται οποιαδήποτε συνέχεια.   9.      Και κάτι τελευταίο: μετά την ακύρωση των «Διαταγών Δημάρχου» από τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, οφείλει κάθε άλλος δήμαρχος να ακυρώσει αντίστοιχες αποφάσεις ή να απέχει από τέτοιες κινήσεις, καθώς σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να στοιχειοθετείται δόλος και παράβαση καθήκοντος. Και παρακαλούμε να ενημερώσετε σχετικώς, με βάση τις αρμοδιότητές σας στην ΚΕΔΕ, όλους τους Δήμους.   Εν κατακλείδι, ουδέποτε εμποδίσαμε όργανο της αυτοδιοίκησης να κάνει τη δουλειά του, όπως παρεμποδίζουν οι παρανομούντες δήμαρχοι τους μηχανικούς που θέλουν να εκδώσουν οικοδομικές άδειες. Το ΤΕΕ στέκεται έμπρακτα δίπλα στην αυτοδιοίκηση και επιθυμεί συνεργασία ουσίας με βάση το νόμο για το καλό της χώρας. Και αποδεικνύουμε τη συμβολή μας στην πράξη, μεταξύ άλλων, με το πρωτοφανές πρόγραμμα εκπόνησης Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων για το 70% της χώρας που δεν έχει πολεοδομικό σχεδιασμό, το τεράστιο έργο της ψηφιοποίησης των αρχείων των οικοδομικών αδειών, αλλά και με τον προσεισμικό έλεγχο των δημοσίων κτιρίων που ξεκινά σε λίγες εβδομάδες σε όλα τα σχολεία των ΟΤΑ όλης της χώρας. Θα περιμέναμε από εσάς τουλάχιστον αυτή την αναγνώριση.

Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και παρουσία του Υπουργού Βασίλη Κικίλια η συνεδρίαση της ΕΝΠΕ

0
Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχού και παρουσία του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, την Δευτέρα 15 Απριλίου. Η προετοιμασία για την επικείμενη αντιπυρική περίοδο ήταν το βασικό ζήτημα που απασχόλησε τη συνεδρίαση, με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας να αναλύει τους τρόπους και το επίπεδο της προετοιμασίας, το οποίο καλούνται να ακολουθήσουν, συλλογικά και με συνείδηση και οι κατά τόπους Περιφερειακές Αρχές. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, στην τοποθέτησή του, χαιρέτισε το γεγονός ότι τα νέα πρωτόκολλα της Πολιτικής Προστασίας για τις Πυρκαγιές ενισχύουν και μάλιστα βάσει νόμου τη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων στις περιοχές που ξεσπούν πυρκαγιές ενώ σημείωσε πως εκτός από τον κίνδυνο της πυρκαγιάς και της πλημμύρας, η κλιματική κρίση θέτει προκλήσεις που δεν πρέπει να μπουν σε δεύτερη μοίρα, όπως η διάβρωση του εδάφους και των ακτών, η ερημοποίηση και η πτώση βράχων. Επίσης, τοποθετήθηκε επί συγκεκριμένων αξόνων, όπως η κατασκευή και λειτουργία Περιφερειακού Επιχειρησιακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας, η ενίσχυση των υποδομών Πολιτικής Προστασίας για πρόληψη και διαχείριση κινδύνων, η κατασκευή και αναβάθμιση έργων προστασίας και η δημιουργία αναβαθμίδων σε ορεινές περιοχές για συγκράτηση εδαφών.  

Τροχαίο με έναν 36χρονο νεκρό

0
Την Δευτέρα (15.4.2024) και πρώτες πρωινές ώρες, στο 3ο χιλιόμετρο Επαρχιακής Οδού Ναυπλίου – Αγίου Ανδριανού, δίκυκλη μοτοσυκλέτα, που οδηγούσε 36χρονος ημεδαπός, εξετράπη της πορείας της και ανετράπη, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του.  Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ναυπλίου.

Εξαρθρώθηκαν 2 εγκληματικές οργανώσεις: Εμπλέκονται σε πλαστές άδειες διαμονής αλλοδαπών και παράνομη μεταβίβαση ακινήτων

0
Από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές οργανώσεις – Μέσω της έκδοσης πλαστών εγγράφων, διευκόλυναν την παράνομη διαμονή αλλοδαπών στη χώρα και μεταβίβαζαν παράνομα ακίνητα Συνελήφθησαν συνολικά -12- μέλη (δημόσιοι υπάλληλοι και ιδιώτες) ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμα -9- άτομα Το παράνομο περιουσιακό όφελος ξεπερνάει τα -1.200.000- ευρώ Κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, πλήθος εγγράφων που αφορούν αλλοδαπούς και ακίνητα, το χρηματικό ποσό των -32.035- ευρώ, καραμπίνα και σφραγίδες Από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων, μέσω της έκδοσης πλαστών εγγράφων καθώς και φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων, διευκόλυναν την παράνομη διαμονή αλλοδαπών στη χώρα μας προκαλώντας οικονομική ζημία σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, ενώ δραστηριοποιούνταν και σε παράνομες μεταβιβάσεις εγκαταλελειμμένων ακινήτων, χωρίς ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Για την αποδόμηση των οργανώσεων πραγματοποιήθηκε συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση πρωινές ώρες της Πέμπτης, 11 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο της οποίας συνελήφθησαν συνολικά -12- άτομα, μεταξύ των οποίων τα -2- αρχηγικά, ενώ σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος -9- ακόμα μελών, τα στοιχεία των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία –κατά περίπτωση– για εγκληματική οργάνωση, πλαστογραφία, υφαρπαγή ψευδούς βεβαίωσης, ψευδή ιατρική πιστοποίηση, δωροδοκία και δωροληψία υπαλλήλου, παράβαση καθήκοντος, καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας για τους αλλοδαπούς, τα όπλα και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Προηγήθηκε καταγγελία σχετικά με άτομο, το οποίο σε συνεργασία με δημόσιο υπάλληλο, εκδίδει παράτυπα έγγραφα για δημόσια χρήση έναντι χρηματικών ποσών. Στο πλαίσιο της έρευνας, κατά την οποία αξιοποιήθηκαν ειδικές ανακριτικές τεχνικές και στοιχεία που προέκυψαν από την αξιολόγηση και ανάλυση πληροφοριακών και προανακριτικών δεδομένων, προέκυψε η ύπαρξη δύο επιχειρησιακά δομημένων εγκληματικών οργανώσεων, στις οποίες ενεργό ρόλο είχε κοινό τους μέλος. Ειδικότερα, η πρώτη εγκληματική οργάνωση, δρούσε τουλάχιστον από τον Ιούνιο του 2022, με τη συμμετοχή ιδιωτών αλλά και υπαλλήλων δημόσιων υπηρεσιών (Ιατρών Δημόσιων Νοσοκομείων, Δ.Ο.Υ., Ε.Φ.Κ.Α. κ.λπ). Τα μέλη της, έναντι αντιτίμου, δραστηριοποιούνταν σε ολόκληρη την επικράτεια στην έκδοση πλαστών εγγράφων, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούσαν για την έκδοση φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων και τραπεζικών λογαριασμών, με σκοπό τη διευκόλυνση της παράνομης διαμονής αλλοδαπών στη χώρα μας. Είχαν διακριτούς μεταξύ τους ρόλους και συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modusoperandi): • 66χρονη, ως αρχηγικό μέλος, παρουσιαζόταν ψευδώς ως λογίστρια, ενώ προέβαινε στην κατάθεση ηλεκτρονικών αιτήσεων για χορήγηση άδειας διαμονής σε αλλοδαπούς που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Χρησιμοποιούσε ως έδρα φωτοτυπικό κέντρο ιδιοκτησίας 57χρονης, μέλους της οργάνωσης, ενώ δήλωνε αναληθή περιστατικά μέσω εγγράφων που πλαστογραφούσε και υπέβαλε τις σχετικές αιτήσεις χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Με τον τρόπο αυτό κατάφερνε την έκδοση προσωρινού τίτλου νόμιμης διαμονής (μπλε βεβαίωση) και στη συνέχεια εξέδιδε άμεσα φορολογικά και ασφαλιστικά στοιχεία (Α.Φ.Μ., Α.Μ.Κ.Α. κ.α.) για τους αλλοδαπούς, ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο, αφού απολάμβαναν οικονομικές παροχές και ασφαλιστική ικανότητα, • 60χρονος, έτερο αρχηγικό μέλος και επιχειρησιακός βραχίονας, καθώς και μέλος και της δεύτερης εγκληματικής οργάνωσης, συναλλασσόταν απευθείας με τους αλλοδαπούς ή μεσάζοντές τους. Είχε αναλάβει την προώθηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της οργάνωσης, διαπραγματευόταν τις τιμές και εισέπραττε τα αντίτιμα, • Δύο υπάλληλοι δημοσίων φορέων, 62χρονοι, παρείχαν άμεση συνδρομή, εκδίδοντας τα απαραίτητα έγγραφα και πιστοποιητικά για λογαριασμό της οργάνωσης σε σύντομο χρονικό διάστημα, έναντι αμοιβής, • 66χρονος, ιατρός δημόσιου νοσοκομείου, χορηγούσε τις απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις για προγενέστερα έτη, έναντι χρηματικής αμοιβής, χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία τους, • 62χρονος, 59χρονος και 49χρονος, «μεσάζοντες» της οργάνωσης, προσέλκυαν τους ενδιαφερόμενους αλλοδαπούς, συγκέντρωναν και φίλτραραν τα αιτήματα και εισέπρατταν τα αντίτιμα, αποκομίζοντας την προμήθειά τους, ενώ σε συνεννόηση με τα αρχηγικά μέλη διαπραγματεύονταν τις τιμές. Για την επίτευξη του σκοπού τους, τα μέλη της οργάνωσης προέβαιναν σε παράτυπες συνάψεις εργασίας με εικονικούς εργοδότες τους ίδιους αλλά και εταιρίες που διαχειρίζεται έτερο ταυτοποιημένο μέλος, μέσω των οποίων, μάλιστα, νομιμοποιούσαν τα έσοδά τους. Επιπλέον, προέβαιναν και στη σύναψη εικονικών γάμων, για την παράνομη νομιμοποίηση των αλλοδαπών. Μάλιστα, ο 60χρονος – κοινό μέλος των οργανώσεων, που είχε αναλάβει την επέκταση της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης, είχε αναπτύξει πελατολόγιο και εντός των καταστημάτων κράτησης της χώρας. Για την αποφυγή της ταυτοποίησής τους, λάμβαναν ιδιαίτερα μέτρα προστασίας επιδιώκοντας δια ζώσης συναντήσεις και αλλάζοντας τακτικά τηλεφωνικές συνδέσεις που ήταν καταχωρημένες σε ανύπαρκτα πρόσωπα («αχυράνθρωπους»). Το κοστολόγιο των παρεχόμενων υπηρεσιών της οργάνωσης προέκυψε ως εξής: • 4.000 – 5.000 ευρώ, για την ίδρυση «εικονικής» εταιρείας, • 3.500 – 4.000 ευρώ, για την έκδοση άδειας διαμονής σε αλλοδαπό που δεν πληροί τις προϋποθέσεις, • 2.000 ευρώ, για «εικονικό» γάμο, • 500 ευρώ, για σύνταξη αναληθούς υπεύθυνης δήλωσης φιλοξενίας αλλοδαπού, • 500 ευρώ, για κατάθεση αίτησης για χορήγηση άδειας κατηγορίας «ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ», • 300 – 400 ευρώ, για χορήγηση ψευδούς βεβαίωσης ιατρού για προγενέστερα έτη, • 250 -300 ευρώ, για «εικονική» πρόσληψη σε εργοδότη, • 230 – 250 ευρώ, πλήρες πακέτο έκδοσης φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων (Α.Φ.Μ., Α.Μ.Κ.Α., Α.Μ.Α.), • 150 ευρώ, για έκδοση Α.Φ.Μ. και κλειδάριθμου και • 100 ευρώ, για έκδοση Α.Μ.Α.. Από την παράνομη δραστηριότητά της η οργάνωση αποκόμισε περίπου -1.000.000- ευρώ, ενώ από τις έως τώρα έρευνες έχουν εξακριβωθεί τουλάχιστον 185 περιπτώσεις αλλοδαπών- πελατών της. Στη δεύτερη εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της, τουλάχιστον από το Σεπτέμβριο του 2023, προέβαιναν σε παράνομες μεταβιβάσεις ακινήτων που ήταν εγκαταλελειμμένα, χωρίς ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς ή των οποίων οι ιδιοκτήτες ήταν εξαφανισμένοι. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, 68χρονος, μέλος της οργάνωσης, είχε αναλάβει την αναζήτηση των οικιών σε περιοχές της Αττικής. Στη συνέχεια, εξακρίβωνε με συχνές κατοπτεύσεις εάν οι οικίες που έβρισκε κατοικούνται και τοποθετούσε καινούριες κλειδαριές και αλυσίδες στις πόρτες, για να τις ασφαλίσει. Σε περίπτωση που εντόπιζε οικίες που δεν κατοικούνται, εισέρχονταν και αφαιρούσε αντικείμενα και τιμαλφή, ενώ αναζητούσε οτιδήποτε σχετικό (π.χ έγγραφα) με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οικιών. Ο 68χρονος αναζητούσε πληροφορίες για τους ιδιοκτήτες και επικοινωνούσε με αυτούς για να διαπιστώσει αν οι οικίες κατοικούνται ή αξιοποιούνται από κάποιον τρίτο. Σε περίπτωση που δεν ήταν γνωστός ο ιδιοκτήτης, μέλος της οργάνωσης (60χρονος – μέλος και της πρώτης οργάνωσης) που παρουσιαζόταν ως δικηγόρος, αναζητούσε και συγκέντρωνε τα έγγραφα των ακινήτων μέσω αρμόδιου υποθηκοφυλακείου και κτηματολογίου, για να αντλήσουν πληροφορίες για το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Εάν βεβαιωνόταν ότι το ακίνητο είναι ανεκμετάλλευτο, προέβαινε στη σύνταξη πλαστών δικαιολογητικών και παραχωρητηρίων προκειμένου να φαίνεται ψευδώς ότι ο εκάστοτε ιδιοκτήτης είχε παραχωρήσει το ακίνητο στον ίδιο ή σε έτερο μέλος για χρήση επ’ αόριστον. Έπειτα, προέβαινε στις απαραίτητες ενέργειες για την απόκτηση της κυριότητας του ακινήτου, προκειμένου να το ιδιοποιηθούν παράνομα, ενώ 62χρονος, μέλος της οργάνωσης, έβρισκε αρμόδιο μηχανικό για να βεβαιώσει την κανονικότητα της κατάστασης του ακινήτου, ώστε στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί η μεταβίβασή του. Τέλος, αφού συγκέντρωναν τα απαραίτητα έγγραφα του ακινήτου, διαπραγματεύονταν την τιμή πώλησής του με υποψήφιους αγοραστές, τους οποίους αναζητούσε και εξασφάλιζε 52χρονος, μέλος της οργάνωσης, ενώ τη διεκπεραίωση της μεταβίβασης πραγματοποιούσε ο ίδιος. Όπως προέκυψε, σε τουλάχιστον -3- περιπτώσεις ακινήτων, στη Νέα Σμύρνη, στο Ψυχικό και στου Παπάγου, η εγκληματική οργάνωση είχε προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να πουλήσει τα ακίνητα σε υποψήφιους αγοραστές. Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, οχήματα, καθώς και στην κατοχή των δραστών, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν: • πλήθος πλαστών εξουσιοδοτήσεων – υπεύθυνων δηλώσεων, • σφραγίδα με το εντύπωμα «Βεβαιώνεται το γνήσιο της υπογραφής», • σφραγίδα με εντύπωμα ημερομηνίες, • στρογγυλή σφραγίδα Δήμου, • σφραγίδα βεβαίωσης γνησίου υπογραφής Δήμου, • πλήθος εγγράφων που αφορούν αλλοδαπούς (βεβαιώσεις απόδοσης ΑΦΜ, βεβαιώσεις ΑΜΚΑ – Υπεύθυνες δηλώσεις, αποδεικτικά υποβολής αίτησης άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, αποδεικτικά υποβολής αίτησης άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία κλπ), • πλήθος ταξιδιωτικών εγγράφων αλλοδαπών υπηκόων (γνήσια και φωτοαντίγραφα), • πλήθος αποφάσεων Αποκεντρωμένης Διοίκησης, • πλήθος πλαστών εγγράφων σχετικά με ακίνητα (ιδιωτικά συμφωνητικά, παραχωρητήρια, μισθωτήρια κατοικίας, έγγραφα αγοραπωλησίας οριζόντιας ιδιοκτησίας κλπ), • πλήθος ιατρικών γνωματεύσεων που αφορούν αλλοδαπούς υπηκόους, • πλήθος εγγράφων και σφραγίδες εταιρειών, • πλήθος ηλεκτρονικών παραβόλων, • πλήθος αποδεικτικών μεταφοράς χρημάτων, • το χρηματικό ποσό των -32.035- ευρώ, • πλήθος ψηφιακών πειστηρίων (τηλεφωνικές συσκευές, tablet, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συσκευές αποθήκευσης usb), • πλήθος χειρόγραφων σημειώσεων και • δίκαννο κυνηγετικό όπλο, για το οποίο δεν υπήρχε άδεια κατοχής. Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.      

Να κηρυχθεί άγονο το Νοσοκομείο της Σπάρτης τώρα..!

0
Με την ευκαιρία της χθεσινής του ομιλίας στη Βουλή σε Νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, ο βουλευτής Λακωνίας Θανάσης Δαβάκης δήλωσε: Ζήτησα και πάλι από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υγείας, να κηρυχθεί το  Νοσοκομείο της Σπάρτης ως «άγονο», προκειμένου να δοθεί μεγαλύτερη κινητροδότηση στους γιατρούς να το επιλέγουν στις σχετικές προκηρύξεις, αφού και πρόσφατα δεν υπήρξε ενδιαφέρον σε κρίσιμες ιατρικές ειδικότητες. Ένα αίτημα που είχα θέσει και στην πρόσφατη, μετά από πρωτοβουλία μου, συνάντηση στις 22/3/2024 με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, τις διοικήσεις και τους ιατρούς των Νοσοκομείων Σπάρτης και Μολάων. Μάλιστα, κατά την ομιλία μου από το βήμα της Βουλής δήλωσα ότι προσυπογράφω και την κατατεθείσα τροπολογία από την συνάδελφο Νάγια Γρηγοράκου με το ίδιο αίτημα. Επεσήμανα, ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία μας, μεταφέρεται στη λειτουργία των υγειονομικών μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης, δηλαδή των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του Νομού, ενώ ζήτησα την ενίσχυσή τους και τον επανασχεδιασμό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με την ανακατανομή των Περιφερειακών Ιατρείων. Στη συνέχεια ζήτησα από την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση που θα παρέχει τη δυνατότητα στους Δήμους να δίνουν οικονομικά κίνητρα στους γιατρούς, όπως προβλέπεται για τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Θα εξακολουθήσω να παρακολουθώ εκ του σύνεγγυς όλες τις εξελίξεις αναφορικά με το θέμα και προσδοκώ το προσεχές διάστημα οι προσπάθειες μας να έχουν αποτέλεσμα.