Μήπως έφτασε η στιγμή να αλλάξετε πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος;
Μετά τον τσουχτερό χειμώνα, τώρα το θερμό καλοκαίρι ,εν μέσω ενεργειακής κρίσης, κάνει πολλά νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιμένουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικούς ρεύματος με χτυποκάρδι. Πριν αρχίσετε να προγραμματίζετε πόσες ώρες την ημέρα θα ανάβετε το κλιματιστικό ώστε να μην φουσκώσει κι άλλο ο λογαριασμός ρεύματος, μήπως θα ήταν σώφρον να προσανατολιστείτε σε
αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος;
Από το 2012 και την απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς στην Ελλάδα, έχουν ξεπηδήσει πλήθος παρόχων ενέργειας που υπόσχονται να σας απαλλάξουν από περιττά κόστη και να σας παρέχουν τις υπηρεσίες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και, όπως είναι λογικό, οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος επιδίδονται σε ένα συνεχές πλασάρισμα των πακέτων προσφορών τους με σκοπό να προσελκύσουν τους εν δυνάμει πελάτες τους. Σύμφωνα με τις διαφημίσεις που κυκλοφορούν, όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες παροχής ρεύματος, προτείνουν πακέτα με «ασυναγώνιστες τιμές» και προσφορές χωρίς προηγούμενο.
Ενώ λοιπόν ο καταναλωτής πιέζεται και ενοχλείται με τη ραγδαία αύξηση των ποσών που πρέπει να καταβάλει για το οικιακό ή επαγγελματικό του ηλεκτρικό ρεύμα, οι εταιρείες σπεύδουν να τον πληροφορήσουν ότι υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές και μάλιστα με φθηνότερα πορτοκάλια. Από πού να αρχίσει και πού να τελειώσει όμως στην έρευνά του για
αλλαγή παρόχου με σκοπό το κυνήγι φθηνότερου ηλεκτρικού ρεύματος; Ποια είναι τα κριτήρια που θα τον κάνουν να υπογράψει το συμβόλαιο με τους πιο συμφέροντες όρους;
Άγχος για την αλλαγή σε νέο πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος;
Είναι λογικό να αισθανθεί κανείς πελαγωμένος μέσα στο γαϊτανάκι προσφορών που έρχονται από παντού. Μάλλον θα χρειαστείτε τη βοήθεια έμπειρου και ειδικά καταρτισμένου δυναμικού πάνω στη
συγκριση παροχων ρευματος. Μιας και δεν έχουμε όλοι τις απαραίτητες γνώσεις, το χρόνο και την όρεξη να μπούμε στη διαδικασία
σύγκρισης με μικροσκόπιο για το ποιο πακέτο προσφοράς μπορεί να μας ταιριάζει καλύτερα, ευτυχώς μπορούμε να αποταθούμε στο κατάλληλο προσωπικό που θα μπορεί να μας διαφωτίσει και να μας ενημερώσει σε σχέση με τα πακέτα που υπάρχουν στην αγορά και το κατά πόσο ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας.
‘Έχοντας ως αφετηρία τον προηγούμενο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος στα χέρια του, ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής, μπορεί να δει αναλυτικά και με ακρίβεια το πώς διαμορφώνεται συνολικά το κόστος που του αντιστοιχεί να πληρώσει. Ποια είναι η ετήσια και η εποχική κατανάλωση του; Ποια είναι η
τιμή της κιλοβατώρας; Πόσο επιβαρύνεται από πάγια;
Τι πρέπει να προσέξω κατά την έρευνα για νέο πάροχο ρεύματος;
Η
αλλαγή ονόματος ΔΕΗ και τα πακέτα που διαφημίζονται προτείνουν δελεαστικούς όρους. Και το κλειδί στην επιτυχή επιλογή κατά την
αλλαγή παρόχου, είναι ακριβώς το ποια εταιρεία, μέσα από τη διαδικασία της σύγκρισης παροχών, είναι αυτή που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ενεργειακές ανάγκες του καταναλωτή. Πρέπει να εξεταστεί το πάγιο που ορίζει, η διάρκεια του συμβολαίου που προτείνει, το αν θα είναι σταθερής ή κυμαινόμενης χρέωσης κτλ. Επιπλέον, υπάρχουν, κάποιες φορές, κόστη αλλαγής προμηθευτή που είναι καλό να γνωρίζει κανείς εκ των προτέρων.
Πολλές εταιρείες επιβραβεύουν τη συνέπεια πληρωμών κάνοντας έκπτωση στη χρέωση, καθώς και σε ειδικές περιπτώσεις, κάνουν καλύτερες τιμές σε ειδικές ομάδες όπως οι φοιτητές και σε χρήστες επιπλέον υπηρεσιών που μπορεί να παρέχει η ίδια εταιρεία. Συνεπώς, δεν αφορούν όλα τα πακέτα προσφορών όλους του καταναλωτές και άρα η αντιστοίχιση πακέτου και πελάτη πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή.
Είναι εύκολο να αλλάξεις πάροχο; Πόσο «τρέξιμο» έχει η όλη διαδικασία;
Το να αλλάξεις πλέον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας έχει απλοποιηθεί σαν διαδικασία, σε μεγάλο βαθμό χάρη στις δυνατότητες τηλεφωνικής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και εταιρείας. Πριν την υπογραφή του νέου συμβολαίου ωστόσο, πρέπει να βρεθεί αν εκκρεμούν υποχρεώσεις από την πλευρά του ενδιαφερόμενου.
Προκειμένου να ενημερωθεί ο καταναλωτής για το αν υπάρχουν σοβαρές χρεώσεις σε περίπτωση πρόωρης λύση συμβολαίου, αρκεί να έρθει σε επαφή με το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του προηγούμενου προμηθευτή. Οι όποιες οφειλές, πρέπει να ρυθμιστούν σε περίπτωση
αλλαγής παρόχου, είτε πρόκειται για ενοικιαστές είτε για ιδιοκτήτες του ακινήτου.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν προκειμένου να γίνει η
αλλαγή ρεύματος, είναι συνήθως, ο τελευταίος εκκαθαριστικός λογαριασμός ρεύματος του προηγούμενου προμηθευτή, για τους ιδιοκτήτες το Ε9, για τους ενοικιαστές το μισθωτήριο, ένας λογαριασμός ρεύματος του προηγούμενου καταναλωτή και ένα φωτοαντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας.
Μέσα σε ελάχιστες μέρες μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και ηλεκτρονικά η υπογραφή του νέου συμβολαίου και να ξεκινήσει η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από τον νέο προμηθευτή.
Ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ότι η
αλλαγή ρεύματος έχει να κάνει με το λογιστικό κομμάτι της παροχής ενέργειας Το πώς γίνεται η πληρωμή του ηλεκτρικού και όχι η σύνδεσή του. Ό,τι αφορά τις βλάβες, την καταμέτρηση και τις τυχόν διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, άπτονται των αρμοδιοτήτων του ΔΕΔΗΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας).