Ζητήματα οδικής ασφάλειας στη Λακωνία

0
61

 

Ζητήματα οδικής ασφάλειας στη Λακωνία έθεσε, μεταξύ άλλων, ο περιφερειακός σύμβουλος Αρκαδίας της παράταξης: «Πελοπόννησος – Αφετηρία Ζωής» Γιάννης Νικολάου, μετά από σχετική εισήγηση της εκπροσώπου της παράταξης στο νομό, Ελένης Κιούση, κατά την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου (ΠεΣυΠ), την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024.

 Αντιπαραβάλλοντας τις δεσμεύσεις του πρώην Περιφερειάρχη κ. Νίκα (Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, 13.05.2023), με τις απαντήσεις που λάβαμε στο ΠεΣυΠ, προκύπτουν τα εξής:

  1. ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤΑ:

Καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της νέας γέφυρας του Ευρώτα, η οποία προβλεπόταν να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2024. Η καθυστέρηση συνδέεται με την εξέλιξη των τεχνικών έργων (πιστεύουμε ότι ίσως προκύψει περαιτέρω καθυστέρηση από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων).

  1. ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΣΚΑΛΑΣ- ΒΛΑΧΙΩΤΗ:

Εννέα μήνες μετά τις δεσμεύσεις του κ. Νίκα, δεν βαίνουν προς ολοκλήρωση οι μελέτες των παρακάμψεων Σκάλας και Βλαχιώτη.

Αντιθέτως, παραμένει άγνωστο:

  • εάν υπάρχουν μελέτες,
  • ποιος τις έχει αναθέσει,
  • ποιος τις έχει εκπονήσει ή τις εκπονεί,
  • αν η μελέτη αφορά την ευρεία, από βορρά παράκαμψη των δύο οικισμών ή από άλλο σημείο, και
  • ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους.

Παραμένει, επίσης, άγνωστο:

  • εάν η κοινοπραξία «Μορέας» εξακολουθεί να αρνείται την υπουργική απόφαση του 2018 για την αδαπάνως εκπόνηση των σχετικών μελετών,
  • σε αυτή την περίπτωση, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποδέχεται την άρνηση;

Με δυο λόγια, ένα σημαντικό έργο, όχι απλά συγκοινωνιακό, αλλά αναπτυξιακό για όλη τη νοτιοανατολική Λακωνία, βολοδέρνει τουλάχιστον για έξι (6) χρόνια στο μαύρο σκοτάδι.

Έστω και τώρα, η πολιτική ηγεσία, στην Περιφέρεια ή στο Υπουργείο, οφείλει να δώσει στους Λάκωνες σαφείς απαντήσεις και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα.

  1. ΟΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΓΙΟΥ ΦΩΚΑ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:

Δεν λάβαμε απάντηση αν τα συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας που ζητήσαμε, ιδιαίτερα για το τμήμα Μονεμβασίας – Αγίου Φωκά, για το οποίο, στις 28 Απριλίου 2023, υπογράφηκε σύμβαση συντήρησης και βελτίωσης με προϋπολογισμό €1.250.000, περιλαμβάνονται στα έργα βελτίωσης που θα ξεκινήσουν σύντομα, όπως ενημέρωσε το περιφερειακό συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κ. Βερούτης. Ειδικότερα ζητήσαμε: «… στα επικίνδυνα σημεία του θα πρέπει να διαπλατυνθεί, όπου είναι δυνατόν, και να τοποθετηθούν ηλεκτροφωτισμός και σύγχρονα πλευρικά συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, συμβατά με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας».

Σε σχέση με τα επιπλέον ζητήματα οδικής ασφάλειας στη Λακωνία που έθεσε η παράταξή μας:

 

  • ΟΔΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ ΑΝ. ΜΑΝΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:

Θετική και άμεση ήταν η ανταπόκριση του Αντιπεριφερειάρχη κ. Βερούτη για διαγράμμιση και ηλεκτροφωτισμό του οδικού τμήματος Αρεόπολης – Νέου Οιτύλου, όπως και για εργασίες διαγράμμισης και αποκατάστασης του οδοστρώματος σε οδικά τμήματα στη Δημοτική Ενότητα Βοιών του Δήμου Μονεμβασίας.

 

  • ΝΕΕΣ ΟΔΙΚΕΣ ΧΑΡΑΞΕΙΣ:

Πόροι για νέες οδικές χαράξεις στη Λακωνία θα μπορούσαν να βρεθούν εάν υπήρχε πολιτική βούληση. Όπως υπήρξε για την Κρήτη, όπου το τμήμα «Χανιά-Ηράκλειο» του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) εντάχθηκε για συγχρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

 

Το οδικό δίκτυο στο νομό μας είναι ανεπαρκές και εξαιρετικά επικίνδυνο. Είναι απαράδεκτο ο χρόνος μετάβασης από τη Σπάρτη στη Νεάπολη να είναι όσος και ο χρόνος από την Αθήνα στη Σπάρτη – και, μάλιστα, σε ασύγκριτα χειρότερες συνθήκες οδικής ασφάλειας. Και είναι περισσότερο απαράδεκτο  να αποφεύγονται οι αναγκαίες λύσεις.