Ερώτηση του Βουλευτή Νεοκλή Κρητικού για το σχολικό εκφοβισμό

0
85

Ο Βουλευτής Λακωνίας Νεοκλής Δ. Κρητικός κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο. Κυριάκο Πιερρακάκη, με Θέμα το σχολικό εκφοβισμό.

Με την Ερώτησή του, ο Βουλευτής Νεοκλής Κρητικός υπογραμμίζει ότι ο σχολικός εκφοβισμός («bullying») δεν είναι ένα νέο φαινόμενο. Όπως υπογραμμίζουν οι ειδικοί, υπάρχει στα σχολεία εδώ και δεκαετίες, ωστόσο στις ημέρες μας έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, καθώς οι εξελίξεις στις κοινωνικές συνθήκες έχουν διαφοροποιήσει τις μορφές του και έχουν επιτείνει τις επιπτώσεις του.

Κάτω από τις νέες συνθήκες, η Πολιτεία οφείλει να αντιδράσει και να εξετάσει μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης του φαινομένου, η οποία θα λαμβάνει χώρα σε πολλαπλά επίπεδα, και συγκεκριμένα το σχολικό σύστημα, την οικογενειακή δομή και την τοπική κοινότητα. Επίσης, ιδιαίτερης σημασίας είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ο οποίος, εκτός από τη μετάδοση γνώσης, καλείται να διαμορφώσει χαρακτήρες, να μεταλαμπαδεύσει ηθικές αξίες και να παρέμβει συμβουλευτικά στις μαθήτριες και τους μαθητές.

Στην Ερώτησή του, ο Βουλευτής Νεοκλής Κρητικός υπενθυμίζει ότι σχετικά έχει ψηφισθεί ο Νόμος 5.029/2023 με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή», ο οποίος εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο δράσης του Υπουργείου Παιδείας για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, και περιλαμβάνει μέτρα, από τα οποία ξεχωρίζουν ο διπλασιασμός του αριθμού των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, η ενίσχυση των υποστηρικτικών φορέων όπως τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών κ.ά., τα οποία συναποτελούν μια πολυεπίπεδη, οργανωμένη και εξειδικευμένη απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

Με βάση τα ανωτέρω, ο κος. Κρητικός ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με την πρόοδο της αύξησης του αριθμού των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, αλλά και σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.