Απαλλαγές και αποφάσεις ζητά από τους Δήμους το Επιμελητήριο

0
171

Αξιότιμε κε Δήμαρχε,

Όλοι γνωρίζουμε τα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες, προβλήματα που προκλήθηκαν από τα περιοριστικά μέτρα και την αναστολή των εργασιών τους λόγω της πανδημίας.

Το Επιμελητήριό μας καταβάλει σημαντικές προσπάθειες με εισηγήσεις του προς την πολιτεία, όπως θεσμικά προβλέπεται, για τη λήψη μέτρων στήριξης και διατήρησης της βιωσιμότητας της οικονομίας την επόμενη ημέρα.

Στο πλαίσιο αυτό, απευθυνόμαστε και σε σας για τη λήψη μέτρων ανακούφισης και από την πλευρά σας όπως:
1.Απαλλαγή καταβολής των τελών κατάληψης κοινόχρηστων χώρων.
2.Απαλλαγή ανταποδοτικών τελών (τέλη καθαριότητας και φωτισμού, φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων)

Οι απαλλαγές αυτές ήδη προβλέπονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 68 Α/23-03-2020, άρθρο 37 και παράγραφοι 8 και 9. Όμως, για να τεθούν σε ισχύ οι σχετικές απαλλαγές απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στην ΠΝΠ:

«Άρθρο 37, παρ 8:
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επιχειρήσεις που διακόπτουν ή περιορίζουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους, λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και δεν κάνουν χρήση παραχωρημένου κοινόχρηστου χώρου, σύμφωνα με το άρθρο 13 του από 24-9/20-10-1958 Β.Δ. (Α΄171), μπορεί να απαλλάσσονται από τα αναλογούντα τέλη για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί. Με την απόφαση αυτή μπορεί να ρυθμίζονται και θέματα συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών, σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής.

Άρθρο 37, παρ 9:
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επιχειρήσεις που διακόπτουν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 μπορεί να απαλλάσσονται του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν 25/1975 (Α΄74), για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί. Με την απόφαση αυτή μπορεί να ρυθμίζονται και θέματα συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών, σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής.»

Με βάση τα ανωτέρω, παρακαλούμε θερμά, όπως μας ενημερώσετε εάν έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις κι εάν όχι εάν πρόκειται να ζητήσετε από το Δημοτικό Συμβούλιο την εφαρμογή των ανωτέρω, ώστε να ενημερώσουμε τα μέλη μας.

Με εκτίμηση