Αντιδρούν οι καθηγητές για την μετατροπή σε Πειραματικό του Γυμνασίου Μολάων

0
72

Για τη μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.)
Ως καθηγητές/τριες του 1ου Γυμνασίου Μολάων, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από τους αρμόδιους για τη μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό (ΠΕΙ.Σ.) Αφετηρία της εναντίωσής μας δεν είναι «ο συντηρητισμός και η οπισθοδρόμηση του τόπου μας και του σχολείου μας», όπως ειπώθηκε, αλλά η βαθιά επίγνωση των προβλημάτων που θα προκύψουν. Για τα προβλήματα αυτά δεν έχουν δοθεί συγκεκριμένες και σαφείς απαντήσεις από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος κατέθεσε το αίτημα για τον χαρακτηρισμό του σχολείου μας ως Πειραματικό Σχολείο, παρά τη σχεδόν καθολική αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι κοινωνικές συνθήκες της περιοχής (αγροκτηνοτροφική περιοχή, οικογένειες που μετακινούνται εποχικά για τις εργασιακές ανάγκες, οικονομικοί μετανάστες, κ.λ.π.).
 Στην κωμόπολή μας (περίπου 3.500 κάτοικοι) υπάρχει ένα (1) μοναδικό Γυμνάσιο που καλύπτει τις ανάγκες των Μολάων, Ρειχιάς, Κυπαρισσίου, Συκιάς και Μεταμόρφωσης. Σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν οι μαθητές που δε θα κληρωθούν ή δεν επιθυμούν να φοιτήσουν στο ΠΕΙ.Σ., αν αυτό εγκριθεί; (ήδη διανύουν αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά να φτάσουν στο σχολείο· τώρα θα αναγκαστούν να διανύσουν ακόμα περισσότερα;)
Με ποια διάταξη οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης θα φοιτήσουν υποχρεωτικά στο ΠΕΙ.Σ., ενώ ξεκίνησαν από την Α΄ τάξη με άλλες προϋποθέσεις;
 Πώς θα λειτουργήσουν τα ήδη μικρά όμορα Γυμνάσια, εάν οι μαθητές τους επιθυμήσουν και κληρωθούν στο ΠΕΙ.Σ.; Δε θα υποβαθμιστούν;
 Η μετακίνηση και το κόστος μεταφοράς των μαθητών ποιους θα επιβαρύνει;
 Η ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον οικογενειακό προγραμματισμό. Η κοινωνική αναστάτωση που θα δημιουργηθεί θα μας θυμίσει παλαιότερες εποχές.
 Η κεντρική ιδέα ίδρυσης ενός ΠΕΙ.Σ. είναι η συνεργασία με Πανεπιστήμιο της περιοχής και στο οποίο υπάρχει Παιδαγωγικό Τμήμα. Στην περιοχή μας δεν υπάρχει Α.Ε.Ι. Ο νόμος προβλέπει τη σύνδεση ενός ΠΕΙ.Σ. με σχολεία προηγούμενης και επόμενης βαθμίδας. Μήπως το ένα (1) Δημοτικό Σχολείο και το ένα (1) ΓΕΛ που λειτουργούν στους Μολάους υποχρεωθούν και αυτά να μετατραπούν σε ΠΕΙ.Σ.;
Η επιλογή να φοιτήσουν οι μαθητές σε τυπικό δημόσιο σχολείο υφίσταται ή θα υποχρεωθούν όλοι να φοιτούν στο Πειραματικό;
 Ασφαλώς και το ζήτημα της απώλειας των οργανικών